Έδωσαν τα χέρια ΔΕΠΑ και Κοπελούζος για τον LNG Αλεξανδρούπολης

Share Button

Επισημοποίησαν τη συνεργασία τους όμιλος Κοπελούζου και ΔΕΠΑ, υπογράφοντας τη συμφωνία για τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ ως μετόχου στο έργο του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που σχεδιάζεται για την Αλεξανδρούπολη.

Οι υπογραφές μπήκαν το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής στο πλαίσιο του Southeast Europe Energy Forum το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο και την Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονομία. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Τζώρτζης και ο πρόεδρος της GASTRADE, Ιωάννης Αράπογλου υπέγραψαν τη συμφωνία σε πανηγυρικό κλίμα.

Όπως ανέφερε ο κ. Αράπογλου, πρόεδρος της Gastrade, «αυτή τη στιγμή υπογράψαμε τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας». Ο κ. Τζώρτζης, πρόεδρος της ΔΕΠΑ, σημείωσε από την πλευρά του «ότι χρειάστηκε χρόνος για να ολοκληρωθεί η συμφωνία η οποία υπεγράφη. Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε από εδώ και πέρα, συγχαρητήρια στους διοργανωτές του φόρουμ».

Το 2020 αναμένεται να λειτουργεί

Όσον αφορά στην πορεία του έργου, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί το market test ενώ η τελική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του χρόνου και στο β’ μισό του 2020 θα είναι πλήρως λειτουργικό.

Όπως ανέφερε o Δρ. Ανδριοσόπουλος, πρόεδρος της HAEE και συνδιοργανωτής του Southeast Europe Energy Forum σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, «η συγκεκριμένη επένδυση θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να βρουν κατ’ αρχήν μία δίοδο και εναλλακτικούς αγοραστές σε μια περιοχή η οποία είναι αρκετά κλειστή για άλλους ανταγωνιστές. Μιλάω για την περιοχή των Βαλκανίων, για τις άλλες χώρες οι οποίες βρίσκονται βόρεια της Ελλάδος (Βουλγαρία, Σερβία), οι οποίες δεν προμηθεύονται αυτή τη στιγμή άλλο αέριο, πλην του ρωσικού το οποίο έρχεται μέσω αγωγού από την Ουκρανία. Το project της Αλεξανδρούπολης θα δώσει τη δυνατότητα και στους δυνητικούς αγοραστές σε αυτές τις χώρες των Βαλκανίων να διαφοροποιήσουν λίγο και τις πηγές προμήθειας.

Γενικότερα, το LNG έχει αλλάξει δραματικά την αγορά φυσικού αερίου παγκοσμίως με αιχμή του δόρατος την Αμερική λόγω της πολύ φθηνής παραγωγής ειδικά μέσω του σχιστολιθικού αερίου, το οποίο έχουν τη δυνατότητα να το παράξουν σε πολύ χαμηλή τιμή και μετά αφού το υγροποιήσουν να το μεταφέρουν σε ολόκληρο τον κόσμο. Βλέπουμε μια μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα του αερίου κατ’ αναλογίαν όπως συμβαίνει στις αγορές του πετρελαίου, κάτι που καθίσταται δυνατόν μέσω των καραβιών που μεταφέρουν LNG και μέσω των μονάδων υγροποίησης (από εκεί που εξάγεται το αέριο) και των μονάδων αεριοποίησης (εκεί που μπορούν να δεχθούν αυτό το αέριο). Το κόστος έχει πέσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ένας από τους τρόπους εισαγωγής αερίου με τη μορφή LNG γίνεται με αυτές τις πλωτές μονάδες (όπως είναι και το προτεινόμενο project στην Αλεξανδρούπολη).

Αυτές οι μέθοδοι ρίχνουν το κόστος μέχρι και 3 και 4 φορές σε σχέση με τα παραδοσιακά terminals, τα οποία βρίσκονται στην ξηρά».

(www.alexpoli.gr)