Μνημείο ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός. Ανοίγει ο δρόμος για τη μεταφορά του ΚΤΕΛ

Share Button

Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στη διαύγεια, έγιναν γνωστά τα νέα από το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο στις 12/10/2018 αποφάσισε να χαρακτηρίσει ως μνημεία τα κτίρια του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού Αλεξανδρούπολης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στα σχέδια Δήμου και ΚΤΕΛ για μετεγκατάσταση του δεύτερου στη συγκεκριμένη περιοχή.

Για την απόφαση πηγές στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, σημειώνουν ότι ήταν κάτι που «προκλήθηκε» γιατί όσο η περιοχή ήταν χαρακτηρισμένη ως ιστορική δε θα μπορούσε να μεταφερθεί εκεί το ΚΤΕΛ ενώ με το χαρακτηρισμό ως «μνημείο» θα μπορεί.

Η χρήση έκτασης και τμήματος του κτιριακού συγκροτήματος, το οποίο είναι κυριότητας ΓΑΙΑΟΣΕ έχει παραχωρηθεί εδώ και 3 χρόνια στο Δήμο, προκειμένου να στεγαστεί εκεί το ΚΤΕΛ, αποσυμφορίζοντας το κέντρο της πόλης.

Έτσι, ένα πρόβλημα που ταλανίζει εδώ και χρόνια την πόλη, με πολλά πισωγυρίσματα και καθυστερήσεις, φαίνεται πως βαίνει σε φάση «εξέλιξης».

Σημειώνεται πως η Υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων Ξάνθης, είχε εισηγηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο την αξιοποίηση και μετατροπή του παλιού σταθμού σε ένα ‘ιστορικό πάρκο για τον σιδηρόδρομο’. Ωστόσο, όπως είχε αναφέρει στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος, τον περασμένο Σεπτέμβρη, το θέμα λύθηκε και οι αρμόδιες υπηρεσίες συμφώνησαν με τα σχέδια του Δήμου.

Η απόφαση της υπουργού Μυρσίνης Ζορμπά, αναφέρει πως το κτιριακό αυτό συγκρότημα είναι πλέον χαρακτηρισμένο ως μνημείο και καμία επέμβαση δεν επιτρέπεται σε αυτό, «(επισκευή, συντήρηση, προσθήκη) ή οποιαδήποτε οικοδομική δραστηριότητα πλησίον αυτών χωρίς προηγουμένως να ζητηθεί η έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».

 

Η απόφαση

 

«Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε τον χαρακτηρισμό ως μνημείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 1β.και 1γ. του ν.3028/2002, των κτηρίων, φερ. ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., που αποτελούν το συγκρότημα του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, όπως αυτά εμφαίνονται στο συνημμένο τοπογραφικό διάγραμμα (με τα στοιχεία 1-7), καθώς και της διατήρησης της χωροθέτησης των σιδηροδρομικών γραμμών στην έκταση που καταλαμβάνουν τα χαρακτηριζόμενα κτήρια και ειδικότερα: 1. ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός – κτήριο επιβατών με τις κατοικίες σταθμάρχη και κλειδούχου στον όροφο, μαζί με τον μηχανολογικό τους εξοπλισμό in situ, (κτήριο 1), 2. το κτήριο «Υπνωτηρίου» του προσωπικού της γραμμής (κτήριο 2), 3. το κτήριο «Νέου Υπνωτηρίου έλξεως» της γραμμής (κτήριο 3), 4. το κτίσμα γεφυροπλάστιγγας και του μηχανολογικού του εξοπλισμού που επεκτείνεται κάτω και έξω από αυτό. (κτήριο 4), 5. το Συνεργείο του Σταθμού (κτήριο 5) 6. το συγκρότημα των βοηθητικών κτηρίων των τουαλετών, του «οικήματος αρχιεργάτου», του «Συνεργείου Επισκεπτών και φανοκορείου», και του «Συνεργείου Τ.Τ.» κτήρια Α,Β,Γ,Δ) 7. η οικία του κλειδούχου και του εργοδηγού και το κτήριο των τουαλετών (κτήριο 7α και 7β), διότι τα κτήρια αυτά αποτελούν ένα ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο ειδικής κατηγορίας κτισμάτων, η διατήρηση του οποίου είναι σημαντική για την τεκμηρίωση της εξέλιξης της περιοχής στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αι. από αρχιτεκτονική, τεχνική, μορφολογική, κοινωνική και οικονομική, πολιτισμική και πολιτιστική άποψη».

(www.alexpoli.gr)