Ολόκληρη η αλήθεια για τις καθυστερήσεις, τις τεχνικές μελέτες και το χρονοδιάγραμμα που "σέρνεται" από το 2023
Ανακοίνωση για την πρόοδο των ενεργειών σχετικά με την
αποκατάσταση της γέφυρας στο 8ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Ξάνθης –
Σταυρούπολης εξέδωσε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε απάντηση
ερώτησης της περιφερειακής παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία». Η
γέφυρα, που συνδέει τη Ξάνθη με τον ορεινό όγκο του νομού, παραμένει
προβληματική, εγείροντας ανησυχίες σε τοπικούς κατοίκους και φορείς.
Όπως επισημαίνεται, ήδη από το 2023 έχουν εφαρμοστεί
περιορισμοί στην κυκλοφορία – με μονή λωρίδα και ανώτατο όριο βάρους – ενώ
πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις επισκευής φθορών, με βάση τεχνική μελέτη που
διενεργήθηκε. Η μελέτη εντόπισε κρίσιμες αδυναμίες στη φέρουσα ικανότητα, την
υδραυλική διατομή και την αντισεισμική συμπεριφορά του έργου.
Η Περιφέρεια, σύμφωνα με την ανακοίνωση, έχει ζητήσει την άμεση δημοπράτηση του έργου κατασκευής νέας γέφυρας από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε., καθώς και την παραχώρηση της εγκεκριμένης μελέτης για τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ. Αρχικές ελλείψεις σε δικαιολογητικά καθυστέρησαν τη διαδικασία, ωστόσο σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση, το έργο θεωρείται πλέον ώριμο για δημοπράτηση.
Ανακοίνωση Περιφέρειας ΑΜΘ:
Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε η περιφερειακή
παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» με θέμα: «Απαράδεκτη
καθυστέρηση στην αποκατάσταση της γέφυρας στο 8ο χλμ της Επαρχιακής Οδού Ξάνθης
– Σταυρούπολης», η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παραθέτει
αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο και τις ενέργειες που έχουν γίνει
μέχρι σήμερα.
Η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί κομβικό σημείο σύνδεσης της Ξάνθης με τον ορεινό όγκο της Περιφερειακής Ενότητας. Στο πλαίσιο των προβλεπόμενων ενεργειών, εκπονήθηκε τεχνική μελέτη για τη διερεύνηση της στατικής της επάρκειας και την υποβολή προτάσεων αποκατάστασης.
Η μελέτη
εντόπισε σοβαρά ζητήματα που αφορούν:
- τη
φέρουσα ικανότητα του φορέα,
- την
επάρκεια της υδραυλικής διατομής,
- και
την αντισεισμική συμπεριφορά της κατασκευής.
Με βάση τα παραπάνω, προτάθηκαν τα ακόλουθα:
- Εφαρμογή
περιορισμών στην κυκλοφορία με ανώτατο όριο βάρους,
- Άμεσες
παρεμβάσεις ενίσχυσης της υφιστάμενης γέφυρας,
- Κατασκευή
νέας γέφυρας.
Ήδη από το 2023 εφαρμόζεται κυκλοφορία μίας λωρίδας με
περιορισμό βάρους, ενώ η Περιφέρεια έχει προβεί σε εργασίες επισκευής φθορών,
σύμφωνα με τη μελέτη.
Παράλληλα, η Περιφέρεια έχει αποστείλει αίτημα στην ΕΓΝΑΤΙΑ
ΟΔΟ Α.Ε. για την άμεση δημοπράτηση του έργου κατασκευής νέας γέφυρας και την
τροποποίηση του κόμβου που εξυπηρετεί τις περιοχές Σταυρούπολης και Εχίνου.
Επιπλέον, ζητήθηκε η παραχώρηση της εγκεκριμένης μελέτης, προκειμένου να
εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου μέσω του ΕΣΠΑ.
Κατά τη διαδικασία ελέγχου προέκυψαν ελλείψεις σε
δικαιολογητικά απαραίτητα για τη δημοπράτηση, και ως εκ τούτου ζητήθηκαν
συμπληρωματικά στοιχεία από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.
Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε., οι απαιτούμενες μελέτες έχουν πλέον ολοκληρωθεί και το έργο βρίσκεται σε στάδιο ωριμότητας για άμεση δημοπράτηση.
Social