ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

10/recent/ticker-posts/

Ξάνθη: Σε Αναστολή Λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων – 32 Συνολικά Κλειστά Σχολεία στην ΑΜΘ για το 2025-2026

Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα για την αναστολή λειτουργίας 32 σχολικών μονάδων σε Ροδόπη, Έβρο, Ξάνθη και Καβάλα – Ερωτήματα για το μέλλον της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές

Ανησυχία και προβληματισμό προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η απόφαση για αναστολή λειτουργίας 32 σχολικών μονάδων, Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, μεταξύ των οποίων και αρκετά Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία. Η αναστολή αφορά το σχολικό έτος 2025-2026 και έρχεται ως συνέχεια σχετικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί και εφαρμοστεί τα προηγούμενα χρόνια.

Αναστολές ανά περιφερειακή ενότητα

Η απόφαση, που υπογράφεται από την Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, περιλαμβάνει σχολεία από τέσσερις περιφερειακές ενότητες: Ροδόπη, Έβρο, Ξάνθη και Καβάλα.

Στη Ροδόπη, παραμένουν σε αναστολή τα παρακάτω Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία:

  • Αμαράντων
  • Αμφίων
  • Δαρμένης
  • Κάτω Καρδάμου
  • Πόρπης
  • Σάλπης
  • Στυλαρίου (για 3η συνεχή σχολική χρονιά)
  • Άνω Βυρσίνης
  • Κύμης
  • Πλαγιάς (2η συνεχόμενη χρονιά αναστολής)

Στην Ξάνθη, συνεχίζουν σε αναστολή τα:

  • Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αιώρας
  • Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Ζυγού (3η σχολική χρονιά σε αναστολή)
  • Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Κατραμίου (2η χρονιά σε αναστολή)

Αντίστοιχες αναστολές έχουν σημειωθεί και σε σχολικές μονάδες των περιφερειών Έβρου και Καβάλας, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των σχολείων που δεν θα λειτουργήσουν φέτος στις 32.

Η συνέχεια μιας προϋπάρχουσας κατάστασης

Η αναστολή λειτουργίας αυτών των σχολικών μονάδων δεν αποτελεί νέο φαινόμενο. Οι σχετικές αποφάσεις Φ.2.1/7338/17-07-2023 και Φ.2.1/5812/18-07-2024 θεμελίωσαν το καθεστώς αναστολής, το οποίο πλέον επεκτείνεται και στο επόμενο σχολικό έτος.

Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του σχολικού χάρτη της περιοχής, ωστόσο οι επιπτώσεις της, ειδικά για τις τοπικές κοινωνίες και τις μειονοτικές κοινότητες, είναι σημαντικές και εγείρουν ερωτήματα για το μέλλον της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.